about hamba ALLAH ni...



'laluan dakwah tidak dibentang dengan karpet merah..sebab itu ianya jalan yang sangat susah..hanya orang terpilih dan mampu boleh terus berjalan dan sampai ke destinasi yang agung,syurga..'

Sunday, April 17, 2016

i'm graduating from CFS!!!

Assalamualaikum...

macam TERTERA dekat TITLE besar gedabak tu.. well, excited bak hang!!! :) .. mana taknya, hampir 2 tahun dekat CFS kan.. kengkawan yang lain dah DEGREE ok.. aku masih terstuck dekat CFS lagi..

TAPI!!!

aku LANGSUNG TAK MENYESAL.. miahahaha.. sebab banyak benda aku dapat dekat CFS ni.. contohnya, aku join jemaah.. jemaah apa? hmm, TOP CONFIDENTIAL.. x boleh state lagi.. but alhamdulillah sangat sbb since aku keluar sekolah menengah, aku memang tengah mencari benda ni.. dan Allah buka jalan untuk aku dapat jemaah ni dekat CFS.. satu lagi nikmat yang Allah izinkan aku untuk rasa..

CFS is such a great place.. sebab banyak benda aku belajar dekat sini.. satu perubahan yang sangat ketara which is confidence level aku untuk speaking depan orang ramai makin baik.. alhamdulillah.. kalau aku kena serkup jarang tiba-tiba kena suruh cakap dekat pun, aku boleh dengan syarat Allah izinkan.. :) ..

aku happy sebab benda tu.. sebab tak semua orang akan dapat benda tu kan? 'bersyukurlah dengan setiap nikmat yang Allah dah bagi sebab peluang kedua tidak akan sama dengan peluang yang pertama'..

another lebih kurang 3 minggu tolak tambah masa untuk mandi, melantak n etc, aku soon graduate dari CFS.. in shaa Allah dekat main camp which is dekat kuantan juga (mmg JODOH AKU kot dekat PAHANG NI :p ), aku nak pursue NURSING.. in shaa Allah sebab passion aku memang dekat NURSING.. ada ja yang tak menyokong dalam kalangan family aku sendiri..

BUT!!!

aku percaya ada sebab Allah buka juga jalan untuk aku teruskan dalam NURSING.. boleh jadi sesuatu yang kamu sukai itu, adalah buruk bagimu, dan boleh juga sesuatu itu yang kamu tidak sukai, adalah baik bagimu.. so, just keep faith in Allah and strive for the best, ummu sayang!!!

#writtenbyD.U.A..

No comments:

Post a Comment